Blogturné – Matthew J. Kirby: A New York-i felkelés [Nyereményjáték]

Biztosan sokan ismeritek az Assassin’s Creed játékokat, most pedig – harmadik alkalommal – a könyvek világába is bepillantást nyerhettek velünk. A Fumax Kiadó jóvoltából tavaly október végén megjelent A New York-i felkelés, amiben ezúttal tizenévesek bújnak a történelmet alakító őseik bőrébe. Tartsatok a Blogturné Klub négy bloggerével február 6 és 12 között, és ismerjétek meg Owent és barátait, akik az Éden Szigony nyomába erednek. Ha velünk játszotok megnyerhetitek a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt is.

[alert type=”info”]Kiadó:  Fumax
Sorozat:
The Last Descendants (#1)
Megjelenés:
2016.10.31
Műfaj:
YA scifi/történelmi Fantasy
Terjedelem:
312 oldal

[alert type=”info”]

Owen élete fenekestül felfordul, amikor apja, akit a fiú meggyőződése szerint ártatlanul ítéltek el, meghal a börtönben. Monroe, a fiú iskolájának informatikusa felajánlja neki, hogy egy Animus használatával lehetővé teszi Owen számára, hogy tisztázza apja nevét. Az eszköz segítségével ugyanis feltárhatja a saját DNS-ében rejlő genetikus emlékeket.

Ám Owen nagyobb fába vágta a fejszéjét, mint hitte. A szimuláció alatt ugyanis felfedez egy ősi és nagy hatalmú, rég elveszettnek hitt relikviát – az Édenszigonyt. Két rivális titkos szervezet, az Orgyilkos Testvériség és a Templomos Rend semmitől sem riad vissza, hogy megszerezze ezt az ereklyét. Owen számára hamarosan nyilvánvalóvá válik, hogy csak úgy menekülhet meg, ha ő találja meg először a Szigonyt.

Monroe irányítása alatt Owen és néhány másik fiatal egy olyan szimulációba lépnek be, amely a DNS-eikben lévő közös emlékeken alapul: az 1863-as New York-i felkelés idejébe térnek vissza. Owen és társai súlyos kihívásokkal kerülnek szembe a forrongó város utcáin, ott megélt tapasztalatiknak pedig hosszú távú következményei lesznek a jelenben.

A többszörösen díjnyertes Matthew J. Kirby trilógiájában egy az Assassin’s Creed világában játszódó teljesen új történetet ismerhetünk meg, amely szorosan illeszkedik a kánonba, számtalan utalással a játékokra és a decemberben mozikba kerülő filmre.

[/alert]

Beleolvasó
Beleolvasó

Nem a legnagyobb Assassin’s Creed rajongó vagyok; játszottam néhány játékkal, olvastam néhány könyvet és vegyes érzéseket váltottak ki belőlem. Viszont, ami nem ereszt és mindig visszahúz, az az AC világa, a koncepció, a rengeteg benne rejlő lehetőség, a felfedezések, amit egy-egy játék/könyv alkalmával átél az ember,  és persze az őrült, adrenalindömpinges kaland és a mesteri gyilkolás kreatív és badass formáinak gyakorlása. Vannak érdekesebb és laposabb szereplők, helyszínek, idők, de imádom, hogy még a leggyengébb is tud olyat mutatni, amitől eldobom az agyam. Szóval, amikor bejelentették a YA könyvsorozatot, egyszerre voltam izgatott és szkeptikus.  Még mindig haragszom amiatt, hogy a Rogue nem kapott könyvet, de érdeklődően vártam, mit tudnak kihozni egy olyan sztoriból, ami nem szoros játékadaptáció. A YA címke viszont bevallom kicsi megijesztett. Féltem attól, meddig mernek majd elmenni, mind az erőszakot, mind a történelmi és technikai elemeket tekintve, illetve, hogy mennyivel lesz egyszerűbb narráció, mint az eddigi könyvekben. Megkönnyebbült nyugodtsággal mondhatom, hogy a A New York-i felkelés nagyrészt lerombolta a félelmeimet és egy egész kis pofás könyv lett.

A Black Flagnél és a Unity értékelésénél is elmondtam, hogy szerintem Oliver Bowden zseniális író, és fantasztikusan képes összeszőni a játék és a könyv történeteit, illetve kiegészíteni. Stílusa nem csak kreatív, de inspiráló, lendületes és magával ragadó. Az akció, a leírások, a hangulat teremtés, a történetvezetés, a szereplők kidolgozása, szinte minden a toppon volt. Matthew J. Kirby erőssége egyértelműen a kaland és a történelmi háttér. A történelmi/szimulációs részek részletgazdagságai tökéletesen reflektáljak, hogy évek óta ilyen könyveket ír, és ez a szenvedélye. Tudja miről ír, tudja, hogyan keverje a fikcióval, úgy, hogy hihetőnek és természetesnek tűnjön. Kirby úgy vezet végig a történeten, hogy valóban egy kalandnak érezzük az egészet, egy veszélyes, de kihagyhatatlan kalandnak, az akció jelenetei lendületesek és élénkek. Szerencsére jó kis mennyiségben kaptunk a múltbéli részekből, úgyhogy emiatt sem panaszkodhatok.

Ahol viszont kissé megakad a dolog, azok a szereplők. Elég sok nézőpontból ismerhetjük meg a teljes történetet, és míg Owennel, és barátjával, Javierrel tudtam szimpatizálni, a másik négy társukkal kevésbé. A modern kori karaktereik kidolgozatlanok és kevés érdekességet találtam bennük. Tény, hogy kellő munkát beleöltek a szereplőgárda diverzitásába, hiszen van például amerikai, spanyol, afroamerikai, ráadásul még LMBTQ és mozgássérült karakter is, mégis személyiségeik sem sokban emelkedtek ki. Viszont őseik, és egymással való kapcsolataik illetve annak hatása a modern kori kapcsolataikra briliáns ötlet. Például vannak, akiknek ősei Asszaszinok, másoké a Templomosok, szóval gyakorlatilag egymás ellenségei. Ez nem kis zavarodást okoz a jelenben, amikor el kell dönteniük kinek hisznek. Tetszik, hogy viszik tovább azt a vonalat, hogy egyik csoportra sem mondhatjuk igazán, hogy jó és ahogy a főszereplőink sem tudják, hogy kiben bízzanak, melyik oldalra álljanak, úgy mi sem igazán tudunk nyugodt szívvel dönteni. Ezt már a Black Flagbe is szépen beleszőtték, de a Unityben van gyönyörűen megfogalmazva, itt pedig Monroe nézetei hangsúlyozzák ki.

Amin kicsit még dolgozni kellene, az a háttértörténet. Aki itt kapcsolódik be az egész Assaszinok vs. Templomosok háborúba, az nem igazán érti majd, hogy ez mégis honnan indult és miért. Nagy vonalakban elmagyarázza, de aki játszott a játékokkal és olvasta ezt a könyvet, az láthatja mennyi minden kimaradt. Remélhetőleg a következő részben ezt kicsit kiegészítik. Ezt leszámítva egész jól felvezeti a laikusok számára a történetet és nagyjából sikerül bemutatnia a világ fontosabb részeit, ebből adódóan a könyv eleje egy picit lassabb, de bízzatok bennem, be fog indulni. Imádtam viszont a kis easter eggeket, mint például Shay Cormac (könyvet neki az istenért!!). Már megint sok mindent tanultam egy új korszakról, ami eddig nem igazán vonzott, de hála az AC világának, a könyv óta órákat töltöttem ennek  a korszaknak, és a könyvben feltűnő történelmi személyek kutatásával. Egyszer remélem lesz egy rendes AC történet déli kontinenseken is, mondjuk az AC: „Empire” Egyiptomi sztorijából remélem lesz valami, és azt is, hogy könyvben is kiadják.

Összességében a New York-i felkelés tökéletes ugródeszka lehet azoknak, akiket érdekel az  AC világa, de az eddigi könyvekbe nem mertek belekezdeni. A YA címke ne riasszon el senkit, mert igenis van benne izgalom, badass gyilkolás, történelem, és komplikált történetszálak is, viszont kevésbé lehet nyomasztó azok számára, akik szívesebben olvasnak YA könyveket. És most ide a második könyvvel, mert imáink, bár nem úgy, ahogy szerettük volna, de meghallgattattak és végre, ismétlem, VÉGREEEEE eljutunk Kínába! 

U.i.: Örülnék, a Fumax elhozná nekünk a Locus-t is, ami egy képregény és ehhez a sorozathoz kapcsolódik, illetve a Unityhez, szóval tele van minden jósággal. Csekély esélyt látok rá, de.. kedves Fumax, ha ezt olvassátok, légyszi gondolkozzatok el rajta!!

VERDIKT:


BTK EXTRA – Érdekességek:

  • Amikor Kirby a történetet kitalálta, először a Viktoriánus Londont képzelte el helyszínnek, de eszébe jutott, hogy talán ez lesz a következő AC játék (ekkor még nem jelentették be a Syndicate-et) és igaza lett, ezért elvetette az ötletet. Viszont úgy gondolta, hogy érdekes lehet kb. ugyanazt az időszakot az Atlanti-óceán másik felén is megtekinteni. Ugyanaz vonzotta őt is, mint a játékfejlesztőket, amikor London mellett döntöttek: utcai bandák, az esetleges zavargások, és az ezekkel járó fontos kérdések és konfliktusok, amik uralták az utcákat. Így kötött ki tehát az 1863-as New Yorkban.
  • Kirbyre nagy hatással volt az AC: Rogue, és egyik kedvenc karakter Shay Cormac. Imádja, hogy a jó és a rossz határai elmosódnak, és ezt akarta tovább vinni.
  • Kirbyt azért tartották tökéletesnek a trilógia megírásához, mert imádja a történelmet, főleg a titkos történelmet, szereti a videojátékokat és hamar végez egy projekttel.
  • Kirby rendkívül nagy szabadságot kapott a Ubisofttól a könyvvel kapcsolatban. Ő dönthette el a helyszínt és a kort, ő teremthette meg a karaktereit, a történetet, szinte mindent. Aztán a Ubisoft csapatával együtt alakítgatták a történetet, de sosem erőltettek rá semmit.
  • Felajánlották neki, hogy elolvashatja az AC film forgatókönyvét, de nemet mondott, mert nem akart lelőni magának semmilyen poént. Csak annyit tudott a filmről, amennyi az LD megírásához feltétlenül szükséges volt.

NYEREMÉNYJÁTÉK

Mostani játékunkban minden állomáson találtok egy kérdést a történet gerincét képző New York-i felkeléssel kapcsolatban. A válaszokat megtaláljátok az adott posztban. Akik velünk játszanak, megnyerhetik a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt. Sok sikert mindenkinek!

[alert type=”e.g. warning, danger, success, info”]

Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.[/alert]

FELADVÁNY

Milyen amerikai államokban volt népszerű a rabszolgatartás?

a Rafflecopter giveaway


További Állomások

02/06 CBooks
02/08 Bibliotecha Fummie
02/10 Dreamworld
02/12 Függővég

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük