Super Castlevania IV – 16bites Drakula



Szégyellem magam de amíg nem jelent meg a Castlevania Lords of Shadow játék nem is tudtam a sorozat létezéséről. Pedig a 8 és 16 bites korszakban volt meghatározó szerepű játék. Mondjuk egészen mostanáig nem rendelkeztem Super Nintendo-val, szóval nem is lett volna min játszani. Ami késik nem múlik, hát most végigjátszottam. Na és milyen volt? Eszméletlen!


LEÍRÁS

Miről is szól a történet? Elképzelésem sincs… azért megpróbálom összeszedni amit tudok, karakterünk egy Simon Belmont nevezetű vámpírvadász aki céljául tűzte ki, hogy megölje Drakulát aki a várában pihen. Miért akarja megölni? Azt sem tudom de úgy képzelem azért mert gonosz, terrorizálja az embereket és mert ártatlan nyuszikat mészárol meg ilyesmi. Ez a szépsége a régi játékoknak, nem kell egy logikus történet ahhoz, hogy szétcsapj pár szörnyet és közbe jól érezd magad. 
Sajnos nem olyan egyszerű, hogy besétálunk és segberúgjuk Drakulát. Maga a vár egy labirintus és hatalmas, na meg persze minden élőholt meg egyéb lény is el akar tenni minket láb alól. Szerencsére szétcsaphatjuk őket praktikus ostorunkkal, ami először csak egy kis nyüzüge izé de miután szétcsapunk pár gyertyatartót és találunk pár fejlesztést a fegyverünkhöz, máris egy halálos eszközzé válik. Miért pont gyertyatartók? Ezt sem tudom, biztos speciális gyertyatartók amikben van féregjárat ami egy másik dimenzióba vezet az pedig tömve van hasznos cuccokkal. Ezekben egyébként extra fegyvereket is találhatunk mint a kereszt, amit ha eldobunk végigsöpör a pályán és vissza érkezik hozzánk. Elég hasznos szerkezet sokszor mentette meg az életem.
Találhatsz szívecskéket is de figyelmeztetés kép elmondom ezek nem életet töltenek, csak pontot adnak, ez a pont határozza meg hányszor használhatod az extra fegyveredet. Ha életet akarsz tölteni hús darabokat kell találnod, sokszor a falakban van el rejtve. Nagy zugevő lehet ez a Drakula ha még a falakban is kaját rejteget. Majdnem el is felejtettem, ugye nem egy modern játékról beszélünk nincs mentési lehetőség bár emulátorokon ez manapság már megoldott, én még a jó öreg kód megoldást használtam. Tehát ha végleg meghalsz kérhetsz az adott pályára szóló kódot ami egy képből áll, rajta 3 tárgy megadott elrendezéssel. Én azt tettem speciel, hogy ezt a képet lefotóztam a telefonommal majd mikor folytattam a játékot megadtam a képen látható szekvenciát és ment a hentelés.
Néha úgy éreztem magam mint a Bloodborne-ba ugyanis minden pálya végén találkozunk egy bossal, aminek ki kell ismernünk a mozgásvilágát és a támadásait majd pontos gyors támadásokat kell bevinnünk úgy, hogy közbe ne haljunk meg. Még talán sosem koncentráltam ennyire mint mikor a bossokal harcoltam ebben a játékban.

ZENE

A Super Nintendo volt az első konzol ami már összetettebb hangokat is letudott játszani, így a zenék és hanghatások is fenomenálisak lettek az elöző 8 bites rendszerekhez képest. A játék zenéje pedig egyenesen mestermű, Masanori Adachi és Taro Kudo nagyot alkotott. Lejjebb meg lehet erről bizonyosodni.

PÁLYÁK

Nem elég, hogy minden meg akar ölni ebben az elátkozott várban de még a pályák is ellened dolgoznak. Volt egy pálya ami egy ponton hirtelen elkezdett megfordulni és ha nem kapaszkodtál meg valamiben az ostoroddal, szépen lepottyantál a pályáról. Ilyesmikre eddig talán még nem is volt példa, manapság ez mindennapos, gondoljunk csak a legújabb DmC játékra. Milyen örült módon változik a pálya de itt ez még nagyon nagy újdonságnak számított.

ÖSSZEGZÉS

Kötelező darab ajánlom retro rajongóknak, modern játékosoknak, azoknak akik szeretik a kihívást na meg nyugodtak tudnak maradni. Ha más nem emulátorokban könnyű hozzájutni a játékhoz valamint megvehető a Wii vagy Wii U webboltjában is.
Érdemes játszani vele?

IGEN!!!





Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük