Guild Wars 2: Heart of Thorns – Minden, amit tudni kell

Végre megtörtént a lehetetlen: bejelentették az első teljes kiegészítőt a Guild Wars 2-höz! Örülünk? Naná, mert már fél éve nem kötött le semmi a játékban, szóval nagyon ráfért egy kiegészítő. Az örömöm nagy, de nem teljes, de erre majd a cikk végén visszatérek. Először kezdjünk neki a tartalom kivesézésének.

Új területek – The Heart of Maguuma

Üdv a Dzsungelben! Mint minden MMO kiegészítőnek, ennek is tartalmaznia kellett új területeket és biza be is jelentették hogy lesznek szendvicsek! Várj, mi? Azért használtam ezt a kifejezést mert az új területek rétegesek lesznek, egészen pontosan 3 rétegesek. Mivel a Dzsungelben járunk úgy jellemezték, hogy van egy lombkorona szint – a legmagasabb pontja a pályának -, földszint és egy föld alatti rész ahol a gyökerek futnak. Ez miért jó? Gondolj bele belépsz, ránézel az új területre, majd izgatottan azt mondod: uhhhh ezt most de megcsinálom (senki ne gondoljon semmi perverz dologra), aztán mikor lenyugszol nézed, hogy mi ez a kis fos. Lassan megbarátkozol a gondolattal és belekezdesz felfedezni, csinálod a földszinten a questeket, telnek múlnak az órák és mikor már azt hiszed kész vagy, látod, hogy alig van meg a harmada a területnek. Mi történhetett? Hoppácska, itt fel lehet menni… és nézd ott pedig le lehet menni! Tehát, ha szó szerint vesszük, 3x-os tartalom jut az új területre. Igaz ez csak az én elképzelésem aztán lehet, hogy csak bilibe lóg a kezem.

ÚJ IZÉK

Ez egy nagyon fontos kategória! Ide gyűjtök mindenféle izét, amiről még csak halvány fogalmam sincs, de megpróbálok értelmes mondatokat írni róluk. Kezdjük egy kérdéssel: ki játszott már item alapú grindelős MMORPG-vel (khhmm WOW)? Az tudja, hogy amikor kijön az új kiegészítő minden nehéz munkával több száz játékórával megszerzett felszerelése mehet a kukába mert az új tárgyak legkisebb, alap vagy mondhatni satnya verziója is megszégyeníti az eddig legjobbnak hitt über ritka 200 óra farmolást igénylő, a boszorkány király seggéből előrántott kardodat. Itt is lesznek új tárgyak, amivel el is jutottunk első fontosabb alkategóriánkhoz…

Új cumók

Na szuper, dobhatom ki a legendarym… VÁRJ!!! Nem kell, mivel igen, lesznek új itemek, azonban ezek nem lesznek erősebbek a régieknél. Valószínűleg új skinek lesznek inkább csak. Például konkrétan mondták, hogy lesznek új legendary fegyverek… hisz mi jobb egy legendary kardnál? Na? Naaaa? Nem, nem kettő, hanem az, ha még egyszer annyit kell szívnom, mint az elsőért. Vagy mégse? Mit utálunk a legendás fegyverekben? Igen, talált: a precursor-t. Aki új a GW2 világában annak röviden leírom, hogy ahhoz hogy létrehozz egy legendás fegyvert szerezned kell egy specifikus egzotikus fegyvert amiből aztán elkészítheted az áhított csillivili lézerkardot. Mindez nem hangzik olyan szörnyűnek, hisz eshet minden mobból, bossból, ládából, wvw lordokból, esetleg mystic forge-ba szórt itemek egyesítéséből. Igen ám, csak éppen én 2 és fél éve játszok és nem esett ki egy szerencsétlen precursor sem soha semmiből és a mystic forge is csak elnyelt több ezer goldnyi értékű cuccot, csak azért, hogy helyette kiokádjon egy halom értéktelen vackot. Persze vannak szerencsés emberek, akiknek minden héten esik egy. Szóval nem, nem szeretjük, sőt egyenesen gyűlöljük. A precursor maga a sátán. Űzzük ki a játékból!

Nos, az ANet meghallgatta imáinkat, ugyanis az új kiegészítőben, a bejelentés szerint, aki teljesít egy megadott feladat/küldetés sorozatot, az 100% eséllyel kap a végén egy általa kiválasztott precursor fegyvert. A feladatok természetesen továbbra sem lesznek könnyűek és gyorsan teljesíthetőek. Azért reméljük nem olyanok lesznek, hogy öld meg Mordremoth-ot (NAGY KEMÉNY VEGA SÁRKÁNY) egyedül, armor nélkül úgy, hogy nem használsz mást csak egy botot meg egy Asurát és az istenért nem jövünk rá, mit csináljunk az Asurával. Hozzá vágtuk ugyan, de csak dühösebb lett.

Akkor a cél a lvl100?!

Nem. A max szint marad a lvl80. Most jó eséllyel mindenki néz és azt kérdezi, akkor mégis mi a fenét fogok csinálni, ugye? Én is ugyanezt kérdeztem, de szerencsére van egy tervük. Ehhez nem kell más csak egy bot meg egy Asura. Na jó, csak viccelünk. Bár sem erősebb fegyvereket, sem szintemelést nem kapunk, mégis fejlődhetünk tovább egy új rendszer keretében.

Mastery rendszer

A Mastery rendszer kizárólag PvE alapú, ám a WvW pontrendszeréhez hasonlóan accounthoz és nem karakterhez kötött. A lényege, hogy új képességekre tehetünk szert, amiket úgy szerezhetünk meg, ha játszunk az új tartalommal. Tehát questekért, felfedezésért, és hasonló, mindennapi aktivitásét Mastery pontokat fogunk kapni, amit elkölthetünk különféle talentekre. Gondoljunk rá úgy, mint egy második trait rendszerre. Azt tudjuk hogy ezekből olyan képességeket tanulhatunk ami a játék minden színterére kihat, nem csak harc alap képességre tehetünk szert. Amit kihámoztam – és véleményem szerint ebbe a kategóriába tartozik – az például a léghajlítás. Azaz, miután huszadik próbálkozásra sikerült felugrálnunk a terület legmagasabb pontjaira, nem kell félnünk attól, hogy leesünk és meghalunk, ugyanis a Mastery pontokkal elsajátíthatjuk a sárkányrepülőzés fortélyait. Ez azonban nem csak a magas helyekről való lejutást segíti, de azt ígérték, hogy helyenként felgyorsítja majd az A pontból B-be való eljutást is. Ezen kívül említésre került egy bizonyos lor mastery is, ami annyit tesz, hogy bizonyos ősi nyelvek, rúnák, mágiák megtanulásával, írások lefordításával olyan helyekre is bemehetünk majd, ahová eddig ezek nélkül nem tudtunk. Ide tartozik például a GW1-ből Glint, az egyetlen ismert jó sárkány hagyatéka is, ami elég nagy szerepet kap majd a történetben. Glintnek volt egy hatalmas titka, amit a sztori keretében ki kell találnunk.

Profession Specializációk – Másodlagos kasztok

Ki emlékszik még a GW1-ből a dual profession rendszerére? Annak, aki nem játszott vele, röviden: az volt a lényege, hogy kezdtél például egy Warriort, melyhez a 15. szint elérése után hozzá csaphattál egy teszem azt Elementalistát, így tulajdonképpen egy Warrist lettél. Mert hát ki ne szeretne tűzlabdákat lövöldözni miközben kalapáccsal kergeti az ellenséget? Hozzáteszem az esetek 90%-ban a párosítások valami kegyetlenül használhatatlanok lettek és jobban tette az ember ha csak az alap kasztjának skilljeihez ragaszkodott. Viszont bizonyos esetekben, olyan embereknek hála, akik nem adták fel, születtek olyan buildek (meghatározott skillek egysége amik jól harmonizálnak együtt), amikkel a játék legnehezebb részein is egyedül tudtak farmolni, annak ellenére, hogy azt a részt 7+ emberre tervezték. Így születtek meg a GW1 Solo videók, ahol mindenki megnézhette, hogy te milyen kemény vagy.

A bejelentés szerint valami hasonlót terveztek most is. Példának a Rangert hozták fel, amivel elsajátíthatjuk a Druidák kultúráját és megtanulhatjuk a praktikáikat, ezzel mi magunk is Druidává válhatunk. Ez azt jelenti, hogy új képességekre tehetünk szert és még a staffot is használhatjuk Rangerként. Tudjátok ti mennyi gyakorlás kell egy sétapálca szakszerű használatához? Én sem, de majd kiderül. A lényeg, hogy minden kaszt megkapja a lehetőséget a továbbfejlődésre, ami új skillekkel (utility, elit) és fegyvertípusokkal párosul. Például Necro – Greatsword, Engineer – Hammer, Meserm – Shield. Erről bővebben később kapunk még információt.

Új klassz – Revenant

Végre egyenesbe áll az a bizonyos mérleg. A három light és három medium armoros kaszt mellé ugyanis érkezik a régóta várt harmadik heavy armoros kaszt is. Érdekessége, hogy Rytlock maga is Revananként tér vissza a Mistből, ám nem egyedül. Így tulajdonképpen ő vezeti be Tyriába az új kasztot. A Revenant képes megidézni a régi hősök (pl.: King Jalis Ironhammer) erejét. Sajnos nem tudom pontosan mit takar a hősök erejének megidézése, mivel nem mutattak ebből sem semmit csak, hogy szemkötővel harcol. Persze a Revenant is megkapja majd a fentebb említett saját másodlagos kasztját.

 Ez alapján, aki ezt a kasztot választaná, az kezdjen már most gyakorolni. Ajánlom a CS:GO-t szemkötővel, valamint a Flappy Birds játékban legalább 100 pontot elérni csak hallás alapján.

WvW

Az alaprendszert az RTS (Valós idejű stratégiai játék) játékokhoz hasonlították, ahol mi irányíthatjuk a különböző csapatokat a harcmezőn. Ám ezt még jobbá akarták tenni. A WvW kedvelőinek álma valóra válik, ugyanis lesz egy új Borderland pálya. Colin Johanson (Game Director) úgy jellemezte, mint a legváltozatosabb WvW pályát, illetve a legnagyobb, és legtöbb tartalommal rendelkező pályát, amit a mai napig csináltak, ahol a keepek megtartása még fontosabb lesz, mint valaha. Leginkább azért, mert egyedi mechanikája lesz a pályának
Minden Keep egy saját témával lesz ellátva. Ezáltal minden objektum, ami a Keep körül helyezkedik, különféle képességeket ad annak a világ játékosainak, akikhez az adott Keep tartozik. Ennek eredménye, hogy fontosabb lesz a tornyok, campek és egyéb objektumok megtartása, mint eddig valaha. Például van az Earth (Föld) Keep, ahol ha  a mi világunk irányítja a szentélyeket (shrines) és a Keep közelében fekvő helyeket, a Keep maga szó szerint kiemel részeket a földből, amin áll, hogy megvédje magát az ellenséges támadókkal szemben. Amennyiben a Fire (Tűz) Keep a miénk, onnantól a szerverünk a bugyogó lávaforrásokon keresztül pillanatok alatt áttudja szelni a pályát, ezek után ugyan kinek kell majd három waypont? Hogy mi? Te nem tudtad hogy a láva erre való? Na most azonnal ugorj bele a legközelebbi vulkánba és talizunk a Hawaii szigeteken!

Earth Keep

Ám ezzel még közel sem ért véget a WvW élmények reformálása. Johansson azt ígérte, hogy sokkal fontosabbak és kifizetődőbbek lesznek az elfoglalt területek megtartása mindenki számára.

sPvP

Aki megunták a sárkány elleni küzdelmet az kikapcsolódhat egy kis vérre menő harcban, ahol az ember büszkesége a tét. Ráadásul ezt most egy teljesen új játékmódban tehetjük. A Strongholdban azért harcolunk, hogy nekünk legyen a több ellátmányunk (supply), amit NPC csapatok bérlésére költhetünk, akik segítenek nekünk elfoglalni az ellenség várát és megölni az ellenséges guild lordot a győzelemért. Útközben úgynevezett Hősökkel is találkozhatunk, akiket átállíthatunk a sötét, azaz a saját oldalunkra és akik szintén segítenek nekünk a harcban.

Stronghold

Ám ez a játékmód egy új, ám ezrek által várt játékosok játékosok elleni verseny fajtát hoz magával…

Guild vs Guild

Hogy is lehet egy játék címe az, hogy Guild Wars, ha nincs GvG? Évek óta ezt kérdezik a rajongók, és ezt a készítők is meghallották. Hivatalosan is bejelentésre került, hogy jön a Guild vs Guild versenymód is.

A Strongholdban Guild csapatokat hozhatunk létre. A Guild csapatok értelemszerűn olyan játékosokból állnak, akik egy bizonyos Guildet reprezentálnak. Ezek a guild csapatok regisztrálják magukat a Guild ranglistán. Ahogy ezek a Guild csapatok egymással harcolnak, úgy szereznek majd maguknak pontot és mozognak majd fel-le a ranglistán, ahol láthatjuk melyik Guild a legjobb.

Ám a Guildek mégegy aprócska dologra vártak két hosszú évig…

Guild Hall

Ez mi? Fogalmam sincs ide csak berúgni járok. Johanssen egy sor bók után, miszerint a GW-ben vannak a legbarátságosabb Guildek, bejelentette, hogy eljött az idő, hogy megjutalmazzák őket a Guild Hallal, egyszóval egy saját otthonnal. Ígérete szerint, a GW2 Guild Hallnak sokkal nagyobb jelentősége lesz, mint régen. Például gyülekezőhelynek tökéletes. Szerepet kap a Guildek építésében és fejlesztésében is. A Guild Hallok építése új Guild kihívásokkal jár.

Ennyi?

Egyelőre igen, de ha kihagytam valami semmi baj, hiszen még  rengeteg el nem mondott infóval fogják majd húzni az agyunkat megjelenésig.

Véleményünk

Aki játszott huzamosabb ideig más MMORPG játékokkal az tudja, hogy egyes kiegészítők mennyire tartalmasak. Gondoljunk a The Warlords of Draenor-ra vagy a közelgő Final Fantasy XIV kiegészítőre. Nem volt elég 10-20 oldal leírni az újdonságokat. Na mármost gondoljunk arra, hogy 2 és fél éve jelent meg a a GW2. Másnak is feltűnt hogy ez mintha egy kicsit kevés lenne? Persze ne legyen igazam és a megjelenésig még kétszer ennyi extra tartalommal bővüljön a listánk. Sajnos azonban a meglátásom az, ha ennyi időközönként ekkora kiegészítők jönnek majd, akkor a köztük eltelő időben más elfoglaltságot is keresnünk kell, mert nincs az a GW2 fanatikus, aki egy ilyen kieget ki ne vesézne fél év, de maximum 1 év alatt.

A teljes bejelentést itt nézhetitek meg

A cikket folyamatosan frissítjük majd, ahogy kapjuk az új híreket, ezért érdemes lesz még visszanézni!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük